Què significa "Flip the Classroom"?
Literalment, significa "dar la volta a la clase". Si un pensa en una classe, pensa també en una estructura determinada: professor parlant i alumnes escoltant i prenent apunts. A més, en la majoria de casos, el professor proposa determinats deures i exercicis pràctics per a realitzar a casa, fora de l'aula. Amb Flip the Classroom es tracta d'invertir completament esta estructura. Veurem com:- La teoria la treballa l'alumne a casa. És a dir, el professor facilita el contingut de la matèria que s'està treballant. I l'alumne, a casa, l'estudia, l'analitza i la treballa.
- Se suposa que, quan l'alumne torna a classe, ja ha preparat el material i coneix la teoria.
- El professor proposa els deures i exercicis pràctics en l'aula en forma de problemes concrets.
- Estos exercicis es realitzen en classe i entre tots, resolent dubtes i repassant la teoria.
Fa anys que s'estan demostrant els beneficis d'esta metodologia. Aaron Sams i Jon Bergmann estan considerats els pioners d'esta nova manera d'impartir les classes, en la que els alumnes passen de ser subjectes passius a ser subjectes actius. Ja en 1990, Eric Mazur va comprovar que els seus alumnes de Harvard no aprenien física, sinó que aprenien a resoldre els problemes mecànicament. Este descobriment, que va demostrar científicament, ho va espentar a trobar una nova manera perquè els alumnes aprengueren física realment.
A continuació, ressaltem els avantatges més destacades d'esta nova metodologia d'aprenentatge. Pren nota!
- L'alumne es convertix en un subjecte actiu.
- El professor prepara el material teòric, però és l'alumne, en sa casa, qui ho treballa per a adquirir el coneixement teòric en esta matèria. Açò implica un apoderament de l'alumne.
- Els alumnes aprenen sobre el treball en equip.
- La participació comprén tots els alumnes.
- L'alumne comprén en la seua pròpia pell la dificultat i la necessitat de resoldre un problema.
No hay comentarios:
Publicar un comentario