S'estima que en 2020, el 90%
dels llocs de treball requeriran habilitats digitals.
El sistema educatiu es
convertix en l'eix crític per a aconseguir que el nostre país compte amb estos
professionals del futur. Les tasques d'adopció de tecnologia en les aules són
elevades a hores d'ara, però no és suficiente.El sistema educatiu necessita una
revisió per a avançar encara més.
Si llegim els senyals que ens
deixa el present respecte al que passarà en el futur, és fàcil donar-se compte
que cada vegada més hi ha una forta relació entre les competències digitals i
l'ocupabilitat. Quant millor formats estiguen els professionals en este àmbit,
més senzill serà per a ells trobar una ocupació de qualitat.
Per a augmentar la competència
en termes generals, actualment s'exploten dos vies de desenrotllament. La
primera és el foment de l'ús de les TIC per a l'aprenentatge. Per a això, és
fonamental que les aules estiguen equipades amb connectivitats a Internet de
qualitat i amb recursos digitals i tecnològics, encara que açò no garantix que
els estudiants adquirisquen competències digitals de qualitat. També és
necessari que la capacitació dels docents estiga a l'altura dels "nativos
digitals”.
La segona via és l'adaptació
curricular per a incorporar l'ensenyança de competències digitals específiques
en el sistema educatiu. Segons experts, la programació fomenta el
desenrotllament del pensament lògic i l'agilitat en la resolució de problemes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario