L'enquesta iberoamericana a
estudiants de nivell mitjà, realitzada per l'observatori de l'Organització
d'Estats Iberoamericans (2009) , revela en el seu informe que els estudiants no
s'interessen per la ciència perquè els pareix avorrida i perquè tenen
dificultats en les dites matèries. En esta línia, un estudi de FECYT (2012)
mostra que, encara que els jóvens perceben la ciència de forma positiva i el
75% afirma consultar Internet temes específics sobre tecnologia, un 29,5% dels
jóvens creu que el seu nivell de formació en ciència i tecnologia és davall o
molt davall.
La càrrega excessivament
teòrica dels currículums de ciències i la metodologia poc activa en les aules
no afavorixen l'interés de l'alumnat en este tipus d'estudis. A més, estes
carreres requerixen una dedicació i esforç que potser no siguen necessàries en
un altre tipus d'estudis.
Estes són algunes accions que
podrien ajudar a impulsar l'elecció d'estudis superiors en l'àmbit científic:
- Utilitzar metodologies
actives en l'aula per a contribuir a augmentar l'interés per les ciències dels
alumnes.
- Treballar la ciència i la
tecnologia des d'edats molt primerenques, sent molt important la seua
introducció en educació infantil i primària.
- Trencar els estereotips de
gènere, que allunyen les xiquetes de les ciències a edats molt primerenques.
- Orientar cap a la diversitat d'estudis
cientificotècnics, ja que moltes vegades els jóvens només coneixen una xicoteta
part d'ells.
- Donar a conéixer les
eixides professionals, ja que estes titulacions tenen una major ocupabilitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario