domingo, 28 de agosto de 2016

Despertar la vocació científica



L'enquesta iberoamericana a estudiants de nivell mitjà, realitzada per l'observatori de l'Organització d'Estats Iberoamericans (2009) , revela en el seu informe que els estudiants no s'interessen per la ciència perquè els pareix avorrida i perquè tenen dificultats en les dites matèries. En esta línia, un estudi de FECYT (2012) mostra que, encara que els jóvens perceben la ciència de forma positiva i el 75% afirma consultar Internet temes específics sobre tecnologia, un 29,5% dels jóvens creu que el seu nivell de formació en ciència i tecnologia és davall o molt davall.

La càrrega excessivament teòrica dels currículums de ciències i la metodologia poc activa en les aules no afavorixen l'interés de l'alumnat en este tipus d'estudis. A més, estes carreres requerixen una dedicació i esforç que potser no siguen necessàries en un altre tipus d'estudis.

Estes són algunes accions que podrien ajudar a impulsar l'elecció d'estudis superiors en l'àmbit científic: 

- Utilitzar metodologies actives en l'aula per a contribuir a augmentar l'interés per les ciències dels alumnes.
- Treballar la ciència i la tecnologia des d'edats molt primerenques, sent molt important la seua introducció en educació infantil i primària.
- Trencar els estereotips de gènere, que allunyen les xiquetes de les ciències a edats molt primerenques.
 - Orientar cap a la diversitat d'estudis cientificotècnics, ja que moltes vegades els jóvens només coneixen una xicoteta part d'ells.
- Donar a conéixer les eixides professionals, ja que estes titulacions tenen una major ocupabilitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario